Direktlänk till inlägg 26 december 2010
Förra sommaren körde jag Ice.net eller som det nu heter Net 1.
Anledningen till att jag valde deras mobila bredband är täckningen som dom faktist är överlägsna på enligt min mening.
Net 1 använder sig av en helt annan teknik än övriga mobila bredbandsnät.
Tekniken heter CDMA 2000 och anväder sig av den gamla NMT frekvensen 450 Mhz.
Men nu till det tråkiga .
När jag tecknade abbonemanget som var ett flex abbonemang som kostade 49 :-/ månaden + förbrukning fungerade det bra dom första månaderna.
Räkningarna skulle komma när summan överskred 150 kr, och det gjorde dom till att börja med.
Men helt plötsligt började räkningarna komma varje månad 49 :- +20:- i fakturaavgiften.
Det löste sig i alla fall efter samtal till kundtjänst.
Det som inte löste sig var problemen med fakturorna som kom under och efter sommaren 2010.
Utan att gå in på några detaljer så kom det flera fakturor med med samma förbrukningsperiod.
När jag ringde kundtjänst så säger dom att det är i sin ordning.
-Jamen jag har en faktura där det står att jag betalt för den månaden redan.
-Då står det fel på den tidigare säger han.
-Ok då kan man inte lita på vad som står på era fakturor då ?
-Jag kan dra av 100 kr på fakturan som kompensation säger han då.
-Jaha så då erkänner du att det är fel då , I så fall vill jag prata med din chef för vi verkar inte kunna reda ut det här.
-Det ska jag framföra svarar han då .
Tiden går ,ingen chef ringer.
Jag ringer upp igen och samma kille svarar.
Jag påpekar att jag väntar på samtal från hans chef.
-Det kommer inte komma något samtal svarar han då.
-Nähä varför inte frågar jag.
Nä ,för att du kommer troligen få samma svar av honon för du har betalat det du ska.
-Jaha men eftesom ni inte har ordning på ert fakturasystem och inget stämmer med datum mm så är jag fortfarande inte nöjd.
Men ok dra av den där hundralappen du erbjöd mig sist och avsluta mitt abbonemang sa jag i ren ilska.
Är ni fortfarande intresserade att ha mig som kund så kan du fortfarande be din chef ringa upp mig så vi kan reda ut detta .
-Det ska jag framföra svarade han.
Fortfarande har ingen ringt och det har snart gått ett halvår.
Nu har jag skaffat Telias mobila bredband och hoppas på ett bättre bemötande.
Jag kan säga att mitt förtroendet för mobil och bredbandsleveranörer ligger i botten efter alla tvivelaktiga säljmetoder man sett.
Om dom inte ljuger så är dom i alla fall vädigt duktiga på att undanhålla viktig information.
Läs mitt tidigare inlägg här: http://batliv.bloggplatsen.se/2010/03/27/2744117-akta-er-for-daligt-erbjudande-fran-telia-och-andra-teleoperatorer/#kommentarer
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 | 5 | |||||
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 | |||
13 |
14 | 15 | 16 |
17 |
18 |
19 | |||
20 |
21 |
22 |
23 |
24 | 25 |
26 | |||
27 |
28 | 29 | 30 |
31 |
|||||
|