Båtliv

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Anders - 17 februari 2010 22:42

Jag har suttit och scannat in lite Dia och hittar en och annan båtbild.

Här är ett par av mina tidigare båtar.

Sportbåten är en Nordkapp 17 sport med en Evinrude 65 V4 som jag hade på 80 talet.

Snipan hade vi mellan 1990 och 1996 och jag tror bilden är tagen 1996 om jag inte missminner mig.

Det är en Herwa 23 . Norsk båt från början av 70 talet.

Nimo 22 an som ligger i bakgrunden ägde bekanta till oss.

Och jag undrar om inte det kan vara samma båt som figurerar i Bloggen

Bland ankare och V8 or. Rätta mig om jag har fel.


    




Av Anders - 17 februari 2010 19:50

Även om man inte kan tro det när man tittar ut genom fönstret så är det faktist så att våren närmar sig.

I dag kom ett mail från Göta kanal-Bolaget ,där man kan beställa informationsbrochyrer för säsongen 2010.

http://www.idrelay.com/showmail.asp?q=6DE-5D9-11D4-D2

Vi räknar med att gå kanalen från Vättern ut till Östersjön någon gång i början av Juli, Och tillbaka i slutet av Juli.

Nu finns även Göta kanal på Facebook.



Presentation

Translate this blog

Sök i bloggen

Kategorier

Sök blogginlägg på karta

 

Arkiv

Skriv gärna i Gästboken

    

Besöksstatistik

free counters

Lyssna på Skärgårdsradion

Hemmahamn /Eniro Sjökort

 

Väder/ Blixtradar

 

AIS Håll koll på sjöfarten.

 

Gästhamnar och naturhamnar

Båtmässan på nätet

 

Om båtlivet i Sverige

    

Båtannonser

 

 

 

Omröstning

Hur hittade du hit ?
 Läser bloggen regelbundet
 Via länk från annan blogg eller hemsida
 Via länk från forum
 Av en slump
 Tips
 Via Google eller annan sökmotor.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Mina egna länkar

Butiker

Sjöfart Fartyg mm

Bloggar och Hemsidor

Hamnkameror Svenska

Hamnkameror Utländska

Sjöräddning just nu

Vädret vid Hammarsundet

aktuellt sjöväder hos dig.

Vädret i Askersund

Vädret i Lannafors

Tidningen Båtliv

Nyheter

Ny teknik

Senaste recepten

På TV just nu

Bloggping mm

bloggregistret

BloggRegistret.se

RSS

Gästboken


Skapa flashcards